2019 09 18 20 6T jesienna 112019 09 18 20 6T jesienna 03Tej jesieni obraliśmy sobie za cel wycieczki Rabkę-Zdrój, uzdrowisko dziecięce u podnóża Gorców i Beskidu Wyspowego. Podróż pociągiem do Krakowa, a potem do Rabki minęła nam szybko i przyjemnie, mimo że jedna osoba goniła nas innym pociągiem, aby dołączyć do grupy.

Zaraz po przyjeździe ruszyliśmy na spacer po Rabce. Przeszliśmy przez stoki Bani i podziwiając owce pasące się na łące dotarliśmy na Kirkut zlokalizowany na miejscu masowych mordów z lat II Wojny Światowej. Poznaliśmy ciemną stronę historii Rabki i ruszyliśmy do Parku Zdrojowego, gdzie czekały na nas gokarty i wiele tras w miasteczku ruchu drogowego. Po zabawie ruszyliśmy dalej, poznając związki św. Jana Pawła II z Rabką. Pooddychaliśmy solankowym powietrzem w tężni. Po kolacji i odpoczynku tworzyliśmy podczas warsztatów z metaloplastyki świeczniki i proste zabawki. Rozwiązywaliśmy też niezliczone zagadki logiczne.

2019 09 18 20 6T jesienna 46Kolejny dzień przywitał nas zmienną pogodą, ale w bojowych nastrojach ruszyliśmy w góry. Przeszliśmy 16 km z Obidowej przez Stare Wierchy (kisiel) – Maciejową (pomidorowa i śpiew) do Rabki. Podczas wycieczki mieliśmy okazję wystawiać buzie do słońca, ale i łapać kulki gradowe do kubeczków. Widzieliśmy też ośnieżone szczyty Tatr. Wieczorem odbyliśmy spacer po Rabce, odwiedziliśmy siedzibę GOPR, poznaliśmy historię właściciela Rabki i twórcy uzdrowiska Juliana Zubrzyckiego i jego małżonki, która koniecznie chciała spocząć pod posadzką kościoła. Na koniec w zupełnych ciemnościach „włamaliśmy” się do XVI wiecznego kościółka, w którym wysłuchaliśmy koncertu organowego oraz zwiedziliśmy wystawę Muzeum im. Władysława Orkana.

Ostatni dzień wyprawy stał pod znakiem zdobywania pierwszych szlifów górniczych podczas zwiedzania Kopalni Soli w Wieliczce.

biedronka logo

power logo

REKRUTACJA
informacyjne2019kl1

Logo EarlyStage

KABATY stare gimnazjum i filia

na Kabaty

kliknij i dowiedz się więcej