2018 09 26 28 6MwBilowiezy jesienna 003   2018 09 26 28 6MwBilowiezy jesienna 009   2018 09 26 28 6MwBilowiezy jesienna 037

W tym roku klasa 6M nie pojechała na Szkołę Zieloną do miasta lecz do lasu i to prawdziwego - Puszczy Białowieskiej.

Naszą przygodę na Podlasiu zaczęliśmy od zwiedzania Białegostoku, które przywitało nas pięknym słońcem i niską temperaturą. Zziębnięci ale w dobrych nastrojach odwiedziliśmy piękne miasteczko Supraśl oraz rezerwat przyrody w Poczopku, a następnie zawitaliśmy w Kruszynianach gdzie daliśmy się uwieść opowieściom Dżamila – polskiego Tatara, który opiekuje się pięknym tatarskim meczetem oraz mizarem (cmentarz tatarski). Na nocleg w Białowieży dotarliśmy dopiero późnym wieczorem.

Następnego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę rowerową po Puszczy (oczywiście z przewodnikiem) oraz odwiedziliśmy Rezerwat Żubra, w którym oprócz króla Puszczy Białowieskiej, widzieliśmy wilki, sarny, jelenie, łosie, żubronie. Niewątpliwym punktem kulminacyjnym całego dnia był przejazd drezynami na niebagatelnym odcinku 16 km! Głodni i wyczerpani po całym dniu na świeżym powietrzu dotarliśmy do naszego zajazdu gdzie wieczorem bawiliśmy się przy piosenkach ABBY :-)

Trzeci dzień to wyjazd do Bobrowej Zagrody w Siemianówce. Tam czekały na nas warsztaty tkackie, garncarskie, robienia świeczek, młócenie słomy, koszenie, mielenie ziarna itp. Na koniec gry i zabawy, strzelanie z łuku, wyścigi w rydwanach, grupowa jazda na nartach. Ledwo zdążyliśmy na pociąg…