2016 09 21 23 5a jesienna 0021 dzień

Bogna i Natalka: 2016 09 21 23 5a jesienna 008

Po przyjeździe pociągiem do Poznania i zostawieniu bagaży w hostelu Cinamon, wybraliśmy się na Stary Rynek.

O 12:00 widzieliśmy na wieży ratuszowej jak Koziołki Poznańskie (Pyrek i Tyrek) się trykały. Potem  mieliśmy czas, w którym naszym zadaniem było odnalezienie pomników i zaznaczenie ich na planie. Następnie udaliśmy się na ul. Ludgardy na pokaz makiety Poznania. Na początek cofnęliśmy się do 10 wieku. Następnie był wybuch i zobaczyliśmy piękny gród Poznania. Przy oglądaniu towarzyszył nam lektor.

Matylda:
2016 09 21 23 5a jesienna 020Po pokazie udaliśmy się na syty obiad do baru przy ul. Wodnej.  Kilka metrów dalej znajdowało się Muzeum Rogala Świętomarcińskiego. W muzeum dostaliśmy czepce kuchcików, które przypominały rozciapciany na głowie budyń. Pan kucharz, któremu pomagaliśmy robić rogale nauczył nas kilku słów z gwary poznańskiej (np.: szczuny - mężczyźni, gzuby - pyskaci chłopcy, mele - kobiety, laczek - kapeć). Pan opowiadał ciekawe historie w zabawny sposób. Następnie obejrzeliśmy bazylikę archikatedralną Świętych Apostołów Piotra i Pawła. W jej podziemiach mogliśmy zobaczyć pozostałości po starej katedrze z X wieku. Obecna katedra jest wybudowana w stylu gotyckim. Wewnątrz było wiele kaplic. Jedną z najładniejszych była podświetlana kaplica (cała ze złota), którą mogliśmy zwiedzać za darmo. W katedrze wypełniliśmy karty pracy.

Theo, Tymek i Staszek:
Wieczorem poszliśmy na wieżę będącą częścią zamku Przemysła. Wieża została odbudowana, dlatego cegły nadają budynkowi nowoczesny wygląd. W środku mieściło się muzeum. Jednemu z naszych kolegów, podobał się sterczący z sufitu ogon diabła. W tym pomieszczeniu był też obraz ukazujący zamach na Przemysła II oraz układanka przestawiająca diabły niosące wielki głaz. Całą udało nam się wspólnie ułożyć. Następnie mieliśmy zamiar wjechać na górę wieży.

Idąc do windy zobaczyliśmy oszklona dziurę w której zauważyliśmy podziemne korytarze zamku.

Ze szczytu wieży rozciągał się piękny widok. Było tak pięknie... aż tu nagle, sami nie wiedzieliśmy dlaczego, zaczęliśmy krzyczeć w niebogłosy. Tak krzyczeliśmy, że aż nas pani 2016 09 21 23 5a jesienna 037Magda z dołu usłyszała! Jak się nam krzyczenie znudziło to postanowiliśmy zacząć wracać do hostelu.

Gdy byliśmy blisko celu zauważyliśmy Biedronkę, a że nie mieliśmy z czego zrobić sobie kolacji poszliśmy na zakupy. W sklepie kupiliśmy sobie jogurty i picie, a następnie wróciliśmy do hostelu. Gdy siadaliśmy do stołu okazało się, że panie kupiły o dwa jogurty za dużo.

2 dzień
Zuzia i Zosia:
Dzisiaj Panie obudziły nas o 7.30. Na śniadanie mieliśmy tosty, bułki, szynkę, salami i białe oraz topione serki. Po śniadaniu poszliśmy do Muzeum Archeologicznego, mieszczącego się niedaleko Starego Rynku. W drodze do Muzeum bawiliśmy się przy fontannie na pl. Wolności, a Natalka Tkaczyk opowiedziała nam o Bibliotece Raczyńskich. W Muzeum Archeologicznym obejrzeliśmy wystawy o starożytnym Egipcie, pradawnej Polsce i początkach chrześcijaństwa w państwie Mieszka. Widzieliśmy tam mumię krokodyla i złotą rybkę. Sprawdziliśmy też, jak ciężka jest kolczuga - Jednej osobie z trudem udało się podnieść jej kaptur. Po wizycie w muzeum mieliśmy czas, który spędziliśmy na Rynku, rysując obrazki i kupując pamiątki. Następnie ruszyliśmy do parku rozrywki Malta!!! Ale najpierw... musieliśmy tam trafić. Dopiero ósma zapytana osoba potrafiła wskazać nam drogę. Na Malcie jeździliśmy na kolejce grawitacyjnej i czarnych saneczkach (były najlepsze ze wszystkich atrakcji). Potem wróciliśmy już do hostelu, gdzie poszliśmy spać.

3 dzień2016 09 21 23 5a jesienna 042

Hubert:
Około dziesiątej wyruszyliśmy z naszego motelu i poszliśmy na Starówkę.
W planach mieliśmy zwiedzenia kościoła Najświętszej Marii Panny Nieustającej Pomocy nazywanego również Farą Poznańską.
Budowę kościoła rozpoczęto w połowie wieku XVII, ale z powodu potopu szwedzkiego prace wstrzymano. Prace kontynuowano następnie aż do połowy wieku XVIII.
W kościele znajdują się piękne organy z XIX wieku, wykonane przez Friedricha Ladegasta z Weissenfels w Saksonii, najlepszego ówczesnego organmistrza Europy.
Kosztowały one 24 tysiące marek.
Obecnie organy mają 43 głosy, trzy klawiatury ręczne i pedał.

Nawę główną kościoła zdobi okazały ołtarz wykonany przez Pompeo Ferrari.
W centralnej części znajduje się obraz " Wskrzeszenie Piotrowina przez św. Stanisława biskupa".Po jego lewej stronie widnieje rzeźbiarskie powtórzenie tematu z obrazu, a po prawej stronie Św. Stanisław Kostka odtrąca bestię. Całość flankują proste kolumny wspierające falujące belkowanie nad którym unoszą się alegorie wiary i nadziei - kobiece postaci z krzyżem i kotwicą.
Przepiękna dekoracja sztukatorska wnętrza została wykonana przez Jana Bianco.
Nad kompozytowymi kapitelami 16 kolumn nawy głównej znajdują się 2,5 m figury Apostołów i czterech Ojców Kościoła, a nad nimi gzyms spod którego wyglądają główki aniołków pośród wijących się pnączy, rogów obfitości i akantu.
Kościół robi ogromne wrażenie. Barokowe, bogate wnętrze porywa przepychem.
Architektura współgra z wystrojem malarskim, rzeźbiarskim i sztukatorskim - naprawdę warto go zobaczyć.

2016 09 21 23 5a jesienna 045Theo:
Tuż przed południem maszerowaliśmy do muzeum Bambrów. Na początku bardzo uprzejma pani opowiedziała nam bardzo długą historie o tym kim i skąd się wzięli Bambrzy. Następnie pani pokazała nam bardzo bogaty strój Bamberki. Potem weszliśmy do domu, w którym opowiedziała nam o dawnym życiu Bambrów. Dzięki temu że, pani potrafiła bardzo dobrze opowiadać dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji. Weszliśmy tez na piętro gdzie muzeum umieściło dokumenty, zdjęcia, stroje oraz liczne sprzęty potrzebne do pracy na różnych profesjach. Dziewczynom pani założyła bardzo dziwne czapy ozdobne na głowę i robiliśmy im zdjęcia. Nasze zwiedzanie dobiegło już końca wiec pożegnaliśmy się z panią a ci uprzejmiejsi powiedzieli „Dzzięękuujeemy” i wyszliśmy.

Tak skończył się nasz pobyt w Poznaniu. Choć było jeszcze dużo innych rzeczy do obejrzenia wracając wszyscy byli uśmiechnięci od ucha do ucha

biedronka logo

power logo

REKRUTACJA
informacyjne2019kl1

Logo EarlyStage

KABATY stare gimnazjum i filia

na Kabaty

kliknij i dowiedz się więcej