Na szkołę jesienną  klasa 3m w tym roku wybrała się w Góry Świętokrzyskie. Pogoda nie sprawiła nam wielkiego zawodu (tylko raz popadał lekki deszcz), za to przeżyliśmy wiele przygód, podziwialiśmy górskie  widoki i słuchaliśmy ciekawych legend świętokrzyskich.

Nasza wyprawa rozpoczęła się o 8:00 na parkingu, skąd wyruszyliśmy do Świętej Katarzyny. W czasie drogi towarzyszyła nam 5m, z którą dzieliliśmy miejsca w autokarze. Po dotarciu na miejsce rozgościliśmy się w Domu Rekolekcyjnym „Wieczernik”. Stamtąd  po sycącym posiłku wyruszyliśmy na pierwszą wyprawę. Naszym celem było Muzeum Minerałów i Skamieniałości, gdzie podziwialiśmy fascynujący świat minerałów. Najbardziej zaciekawiła nas największa w kraju i na świecie kolekcja krzemienia pasiastego. Mieliśmy także możliwość obserwowania procesu szlifowania kamieni, które z szaro-burych grudek przemieniały się w kolorowe i błyszczące kamienne okazy.

Następnie postanowiliśmy sprawdzić naszą kondycję wchodząc na najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę – górę o wysokości 611,8 m n.p.m. Przypomnieliśmy sobie zasady zachowania w górach oraz w obszarze ochrony ścisłej, jakim jest Świętokrzyski Park Narodowy. Poznaliśmy nowe słowo - gołoborze oraz dowidzieliśmy się w jaki sposób one powstały. Po powrocie do ośrodka aktywnie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej. Wieczorem spotkaliśmy się w sali rozmów, gdzie rozpoczęliśmy pracę nad teatrzykiem opartym na legendzie świętokrzyskiej pt. „O powstaniu nazwy Góry Świętokrzyskie”. Przedtem jednak pobawiliśmy się trochę – zabawy integracyjne sprawiły nam ogromną frajdę.

W czwartek po śniadaniu i zapakowaniu kanapek na drogę, wyruszyliśmy do Nowej Słupi. Stamtąd podążyliśmy w stronę Świętego Krzyża, aby zwiedzić najstarsze sanktuarium na ziemiach polskich, w którym od 1000 lat są przechowywane i czczone Relikwie Krzyża Świętego. Zwiedziliśmy też kryptę Jeremiego Wiśniowieckiego. Wieczorem, już w ośrodku, zajęliśmy się przygotowaniem teatrzyku. Zanim przystąpiliśmy do pracy należało przygotować się do pracy aktora, dlatego ćwiczyliśmy dykcję czytając wierszyki  łamiące języki. Było to sporym wyzwaniem, ale też sprawiło mnóstwo radości. Oprócz tego dowiedzieliśmy się czym w teatrze zajmuje się reżyser, co to jest zapadnia, kim jest statysta i poznaliśmy wiele innych ciekawych pojęć.

W piątek po śniadaniu wyruszyliśmy w stronę Jaskini Raj. Przedtem jednak zwiedziliśmy PIERWSZE CENTRUM NEANEDRTALCZYKA - wyjątkowe miejsce, gdzie najnowsze odkrycia naukowe splatają się z pradawnymi dziejami człowieka. Następnie podążyliśmy w stronę Jaskini Raj, która rzeczywiście okazała się być rajsko piękna. Tam podziwialiśmy stalaktyty i inny form krasowe, zapoznaliśmy się z pająkiem jaskiniowym i spotkaliśmy nietoperza (co jest dosyć wyjątkowe o tej porze roku, gdyż wracają one do jaskini dopiero na zimę). Następnie wraz z 5m wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do św. Katarzyny na obiad, a potem do Warszawy na spotkanie z rodzicami. Było, co opowiadać, gdyż wyprawa była niezwykle udana!

biedronka logo

power logo

REKRUTACJA
informacyjne2019kl1

Logo EarlyStage

KABATY stare gimnazjum i filia

na Kabaty

kliknij i dowiedz się więcej