RELACJE

W środę 14 maja kilkanaście osób z naszej szkoły wyruszyło na wycieczkę do Berlina. Poniżej znajduje się kilka opisów tego, co robiliśmy, co udało się nam zwiedzić i obejrzeć. Wycieczkę zorganizowała pani Ewa Kiefer-Podleśna za co bardzo jej dziękujemy!

Wielkiego wsparcia udzieliła Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej przekazując nam pieniądze na wszystkie wejścia do muzeów - jesteśmy bardzo wdzięczni, pozwoliło nam to znacznie obniżyć koszty wyprawy.

Moje wrażenia z wycieczki do Berlina

Wyjazd był wspaniały! Berlin jest pięknym miastem, ale niestety nie zdążyliśmy zwiedzić wszystkiego.
Mieszkaliśmy w hotelu młodzieżowym Aletto, gdzie jedliśmy śniadania, natomiast pyszne kolacje w restauracji Les Amis.
Harmonogram wycieczki był bardzo napięty (ponieważ mieliśmy bardzo dużo do obejrzenia tylko w cztery dni) toteż wszyscy byli bardzo zmęczeni.
Podróżowaliśmy pociągiem, a w samym Berlinie mertem: U-Bahn, kolejką miejską: S-Bahn i autobusem.
Najbardziej podobały mi się Olympiastadion, Pergamonmuseum i Potsdamer Platz.

Marcin Szubski

Wycieczka do Berlina

Na wycieczkę pojechali uczniowie klas szóstych – 12 wybrańców plus dwie nauczycielki pani Ewa i pani Iza. Pierwszego dnia zaraz po przyjeździe udaliśmy się do naszego hotelu. Po rozpakowaniu się byliśmy gotowi zobaczyć Berlin. Pierwszy na nasz celownik padł Potsdamer Platz, (na którym zobaczyliśmy fragmenty Muru Berlińskiego), a następnie budynek niemieckiego parlamentu. Wieczorem po bardzo męczącym dniu udaliśmy się do restauracji, gdzie przemiły tunezyjsko-francusko-włosko-niemiecki właściciel przywitał nas solidną porcją makaronu. Następnie spanie i od nowa zwiedzanie: Olympiastadion, zamek Charlottenburg, wycieczka statkiem po Sprawie, muzea nocą – a to wszystko w ciągu jednego dnia! Dzień trzeci wreszcie spokojniejszy: muzeum z dinozaurami i zoo. A czwartego dnia już wyjazd.
Dużo się działo, ale było świetnie. Życzymy piątym klasom, aby pojechały na taka samą wycieczkę za rok (może tylko dłuższą).

Filip Jaskółka i Miłosz Stępkowski

Środa
Z Warszawy wyjechaliśmy z Dworca Centralnego wczesnym rankiem. W pociągu dzieliliśmy się na grupy. Podróż trwała ok. 6 godz. i bardzo nam dłużyła. Przede wszystkim graliśmy w karty, słuchaliśmy muzyki i oglądaliśmy piękne widoki za oknem. Po południu dojechaliśmy do Berlina i po zakwaterowaniu w pokojach pojechaliśmy zwiedzać Potsdamer Platz i Sony Centrum. Później wjechaliśmy na wieżowiec Kollhoff, z którego oglądaliśmy panoramę miasta. Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy pod Bramę Brandenburską i Reichstag. Bardzo zmęczeni po ciężkim dniu wróciliśmy do hotelu ok. godz. 20.

Czwartek
Pobudka ok. godz. 8.00. Śniadanie zjedliśmy w hotelu. Przed południem pojechaliśmy pojechaliśmy do Olympiastadion, gdzie kupiliśmy sobie pamiątki i zrobiliśmy dużo zdjęć. Następnie udaliśmy się do pięknego zamku Charlottenburg, skąd popłynęliśmy statkiem po Sprewie. Wczesnym wieczorem pojechaliśmy do hotelu na krótki odpoczynek a potem poszliśmy zwiedzić Pergamonmuseum. Ok. 22.00 wróciliśmy do hotelu.

Piątek
Pobudka ok. godz. 8.00. Przed południem pojechaliśmy wziedzić Museum für Naturkunde. Po muzeum poszliśmy obejrzeć niesamowite zwierzęta w erlińskim zoo (18 tys. gatunków zwierząt). Następnie wracając do hotelu przeszliśmy przez ekskluzywną ulicę KuDamm i zwiedziliśmy dom towarowy KaDeWe.

Sobota
Pobudka ok. godz. 7.30. Spakowaliśmy nasze rzeczy i pojechaliśmy na dworzec skąd o godz. 12.30 wyjechaliśmy z Berlina. Warszawę przywitaliśmy późnym wieczorem.