Apel o pomoc - walczymy o nowe boiska dla Szkoły Przymierza Rodzin na Bielanach - projekt partycypacyjny

Boisko 3 (1)

Szanowni Państwo,

dziesięć lat temu oddaliśmy do użytku nasze przyszkolne boiska. Były one wtedy bardzo nowoczesne, przygotowane dużym nakładem środków. Od tego czasu codziennie korzysta z nich około 500 osób – głównie uczniów naszej szkoły, ale także członków klubów sportowych i innych chętnych z okolicy. Niestety, tak intensywna eksploatacja sprawiła, że nawierzchnia boisk jest już mocno zniszczona.

Modernizacja boisk jest konieczna, a jej koszt wyniesie 250.000 pln. Ponieważ kwota ta jest niebagatelna, postanowiliśmy zawalczyć o środki z budżetu Miasta i przygotowaliśmy projekt do budżetu partycypacyjnego na rok 2017. Został on przyjęty przez Miasto bez żadnych zastrzeżeń, dopuszczony do głosowania.

Czytaj więcej...

Ogłoszenie: kilka miejsc w przyszłorocznych klasach pierwszych

Zwolniło się kilka miejsc w klasach pierwszych - rok szkolny 2016/17.

Zainteresowane osoby prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły tel. 22 845 17 42

Spotkanie z wydrą Robakiem

2016 06 08 1MK Wilanow 016Historia, że król miał oswojoną wydrę, która potrafiła przynosić ryby i pilnować pana, kiedy spał i gryźć natrętów, brzmi zupełnie nieprawdopodobnie... A jednak to prawda!

1MK poznała tę niezwykłą historię, kiedy tropiła ślady wyder - obecnych mieszkanek wilanowskiego jeziora.

Podczas spaceru po królewskich ogrodach dowiedzieliśmy się, jak te inteligentne zwierzęta radzą sobie z wydobywaniem ślimaków ze skorupek i co jeszcze lubią jeść, gdzie budują nory. Na koniec każdy przygotował własną wydrę - strażniczkę najważniejszego sprzętu każdego pierwszaka, czyli ołówka.

Przedstawienie klasy 3T

musical strona tytulowa 2016 05 25 3T przedstawienie 004Uczniowie klasy 3 Tradycyjnej przygotowali wraz ze swoimi wychowawcami przestawienie pod tytułem "Koncert życia Fryderyka Chopina".

Przedstawienie obejrzeli uczniowie klas młodszych oraz zaproszeni nauczyciele i goście. Było to wielkie wydarzenie artystyczne. Młodzi aktorzy wspaniale wcielili się w grane przez siebie postacie. Widzom bardzo podobało się połączenie tradycyjnego teatru, polskich tańców narodowych i pięknego śpiewu z nowoczesnymi technikami multimedialnymi. Dzięki przedstawieniu uczniowie mogli poznać wielkość Chopina i usłyszeć skomponowane przez niego utwory.

Aktorów nagrodzono wielkimi brawami.

Barbara Mortas i Piotr Pawiński

Żywe lekcje historii w 1MK

2016 05 13 1MK wisla 001

Urzecze - kraina, która miała się znakomicie jeszcze 100 lat temu, a dziś możemy tylko szukać jej śladów.

Dzień nad Wisłą przebiegł nam na poznawaniu kultury, zwyczajów, codziennego życia dawnych mieszkańców nadwiślańskich wsi.

Malowaliśmy żagiel na pychówkę. Odważni poczuli, jak się cierpiało w dybach, a kto miał siłę w płucach, rozpalał ogień przy pomocy miecha kowalskiego. Obserwowaliśmy pracę również innych  rzemieślników: tkaczki, młynarza, kaletnika.

Poznaliśmy kilka ziół, najbardziej zapadła nam w pamięć przytulia, niektórzy wrócili z nią do szkoły.

Na koniec czekał nas rejs i opowieści o skarbach ukrytych na dnie Wisły.

Czytaj więcej...

Mocno w nogach na zielonej - relacja

2016 05 30 mocno 009 FOTORELACJA

Nasza grupa nazywała się „Mocno w nogach”, a jej głównym założeniem było, że będziemy dużo chodzić – zwłaszcza po plaży.

Przeszliśmy rzeczywiście sporo: już pierwszego dnia – idąc zresztą śladem innych dwóch grup – doszliśmy plażą do ujścia Wisły (przez teleskop pewnego uprzejmego pana mogliśmy obserwować foki!), a następnie ruszyliśmy malowniczą ścieżką w górę rzeki aż do Mikoszewa. We wtorek zrealizowaliśmy nasz koronny plan: dojście plażą od Piasków (ostatniej miejscowości po polskiej stronie Mierzei) do granicy rosyjskiej; była to daleka wyprawa zakończona pełnym powodzeniem, na zdjęciach można zobaczyć, jak niektóre stopy nielegalnie przekroczyły granicę! Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w Krynicy i weszliśmy na latarnię morską, by zobaczyć Mierzeję Wiślaną w całej okazałości. 2016 06 02 mocno 023We środę wraz ze wszystkimi grupami nachodziliśmy się po Westerplatte i Gdańsku, rozwiązując zadania bardzo ciekawie opowiadającej pani przewodnik, by na koniec pokonać 412 schodów na szczyt wieży Kościoła Mariackiego. Późnym wieczorem ruszyliśmy jeszcze po ciemku na wycieczkę ku plaży, ale poszliśmy zbyt daleką drogą i w środku lasu trzeba było w pewnym momencie podjąć decyzję o odwrocie. We czwartek poszliśmy lasem do Jantara i obejrzeliśmy pobieżnie mini-zoo, większość wracała również lasem, ale najmocniejsi w nogach (i w głowach – słońce prażyło wtedy niemiłosiernie!) doszli do ośrodka okrężną drogą wzdłuż brzegu morskiego. Ostatniego dnia w drodze powrotnej wszyscy zwiedzaliśmy zamek w Malborku.