SUWALSCY WAGABUNDZI

Suwalscy Wagabundzi również bardzo aktywnie spędzali czas na zielonej szkole.

Oto trochę zdjęc i komentarzy od pani Ewy:

A to my, Suwalscy Wagabundzi. Prawdziwe zuchy!

Czytaj więcej...

BANDZIE ROBIN HOODA WSZYSTKO SIĘ UDA! :-)

2014 05 26 30 Banda RH 0022014 05 26 30 Banda RH 007  2014 05 26 30 Banda RH 006

Banda Robin Hooda

Banda Robin Hooda bawiła się świetnie w czasie zielonej szkoły. To był czas radości, nauki, śpiewania piosenek i pląsów. Członkowie Bandy Robin Hooda potrafią odpowiedzieć na wiele pytań związanych z wyjazdem.

SPRAWDZIAN 2014

SPRAWDZIAN 2014 definitywnie za nami!

Szóstoklasiści dowiedzieli się dziś, jakie wyniki osiagnęli i chyba wszyscy moga byc zadowoleni! :D

Gratulujemy naszym uczniom!

Średnia szkoły wyniosła aż 34,58 pkt.

18. Piknik Naukowy

2014 05 31 piknik naukowy 025Wielu uczniów podstawówki odwiedziło w ostatnią sobotę 18. Piknik Naukowy, a na nim stoisko naszego gimnazjum . Można tam było zobaczyć chemicznego kameleona, wykonać doświadczenia z atramentem, tlenem, świeczką oraz dwiema rurkami. 2014 05 31 piknik naukowy 015Poza tym chętni mogli spróbować rozwiązać rebusy i zagadki dotyczące czasu. Każdy mógł też skosztować nietypowej potrawy i obejrzeć banknoty z dawnych czasów.

Grupa Castor Wingris

2014 05 26 30 CASTOR 003W dniach 26-30 maja 2014 zielona szkoła klas starszych odbyła się na Suwalszczyźnie w miejscowości Gawrych Ruda, położnej nad zatoką Jeziora Wigry. Grupa Castor Wingris przemierzała puszczańskie szlaki wokół jeziora Staw, podgadała ptaki na Półwyspie Jeziora Wigry o nazwie Łysocha oraz szukała śladów bobra i rosiczek na ścieżce Suchary. Prawdziwą gratką był połów bezkręgowców i ich rozpoznawanie pod okiem hydrobiologa z Ośrodka Edukacji Środowiskowej. Udało nam się złapać kiełże, rureczniki, larwy jętki i ważki, nartniki i chrząszcza pływaka żółtobrzuszka. 2014 05 26 30 CASTOR 015 Podobnie jak wszystkie grupy odwiedziliśmy Muzeum Wigier w Starym Folwarku, gdzie pływaliśmy Leptodorą, czyli łodzią ze szklanym dnem oraz Klasztor Pokamedulski w Wigrach. Niezapomnianym przeżyciem był też spływ kajakowy Czarną Hańczą. Wybraliśmy się też na wycieczkę do Suwalskiego Parku Krajobrazowego, gdzie oglądaliśmy krajobraz stworzony przez Lądolód Skandynawski. Teraz już wiemy, czym są ozy, kemy i drumliny i jak powstały. Codziennie pracowaliśmy z mapami, na których zaznaczaliśmy przemierzane szlaki i oglądane atrakcje. Podczas pobytu nie zabrakło oczywiście chwil na zabawę – pluskanie w wodzie, bitwę na balony, przedstawienia teatralne i dyskotekę. W drodze do Warszawy wraz ze wszystkimi grupami zwiedziliśmy Twierdzę Osowiec położoną na terenie Biebrzańskiego Parku Narodowego.

Spływ Czarną Hańczą

2014 05 28 SPLYW 002Podczas zielonej szkoły klas 4-6 odbył się kilkugodzinny spływ kajakowy królową suwalskich rzek - Czarną Hańczą. Wszyscy uczniowie i nauczyciele mimo zimna, było tylko 12 stopni, przejmującego wiatru, a w niektórych przypadkach niepewności, wsiedli na kajaki. Zaczęliśmy od rozgrzewki, pod okiem ratowników WOPR i instruktorów kajakarstwa, potem było krótkie szkolenie z techniki wiosłowania i ruszyliśmy. 2014 05 28 SPLYW 011Nasza trasa z Wysokiego Mostu do Frącek liczyła 13 kilometrów i prowadziła przez Puszczę Augustowską i teren Wigierskiego Parku Narodowego. Po czterech godzinach wszyscy szczęśliwi i w większości przypadków mokrzy dotarliśmy do celu.