Organizacja zajęć

Dzwonki

 DZWONKI

lekcje:

    1. 8.15 - 9.00 

    2. 9.10 - 9.55

    3. 10.10 - 10.55

    4. 11.05 - 11.50

    5. 12.00 - 12.45

    6. 13.05 - 13.50

    7. 14.00 - 14.45

kółka:

8. 14.50 - 15.35

9. 15.40 - 16.25

Dni powszednie

 

Szkoła otwierana jest dla uczniów o 7.30. 

Opiekę zapewniamy do 17.00 (odbieranki).

 

Lekcje zaczynają się o 8.15. 

Lekcje klas 1 - 3 kończą się o 13.50.

Lekcje klas 4 - 6 kończą się wg planów lekcji poszczególnych klas - plany lekcji są dostepne w Librusie.

Kółka dla klas 1 - 3 przeważnie zaczynają się o 14.00. 

Kółka dla klas 4 - 6 przeważnie zaczynają się o 14.50.

PROSIMY O SPRAWDZENIE GODZIN, W KTÓRYCH ODBYWAJĄ SIĘ DANE KÓŁKA NA PLANIE KÓŁEK.

 

Dzieci, które czekają na rodziców bądź opiekunów, przebywają pod opieką nauczyciela, który prowadzi kółko lub pod opieką nauczyciela, który prowadzi odbieranki/odrabianki.

Nie ma możliwości spędzania przez dzieci czasu w szkole bez opieki nauczyciela, uczniowie muszą zgłosić się do nauczyciela prowadzącego odbieranki/odrabianki (odpowiednio dla klas 1 - 3 lub 4 - 6) na parterze szkoły lub na wybrane przez siebie kółko.

Dzieciom nie wolno samodzielnie opuszczać terenu szkoły. Wyjątkiem jest sytuacja, w której dziecko ma pozwolenie na samodzielny powrót do domu po zakończonych zajęciach. Pozwolenie to działa w konkretnych godzinach (po planowym skończeniu przez dziecko zajęć w tym dniu; należy wziąć pod uwagę zarówno plan lekcji klasy jak i harmonogram kółek, na które dziecko jest zapisane).

Nauczyciel prowadzący odbieranki/odrabianki decyduje, czy grupa pozostaje w szkole, czy wychodzi na boisko. 

Oprócz zwykłych lekcji

W terminarzu naszej szkoły można znaleźć harmonogram rozmaitych szkolnych imprez, które wyznaczają rytm pracy w ciągu roku. Oprócz dwóch najważniejszych wyjazdów - JESIENNYCH I WIOSENNYCH SZKÓŁ - oraz TYGODNIA TEATRALNEGO, uczniowie przygotowują się do obchodów Narodowego Święta Niepodległości i rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Przeważnie Dzień Nauczyciela jest okazją do przeprowadzenia konkursu dotyczącego kadry szkoły, Dzień Językowy mobilizuje klasy starsze do rywalizacji a młodszym pozwala podziwiać sale przygotowane przez czwarto-, piąto- i szóstoklasistów i przenosić się do rozmaitych krajów. W karnawale bawimy się na balach przebierańców - klasy młodsze przygotowują z panem Piotrem tańce i biorą udział w rozmaitych konkursach. "Szóstacy" mają przywilej wybrania tematu balu starszych, są didżejami i mogą się bawić się o godzinę dłużej niż pozostali, choć ceną za to jest sprzątanie... Każdy, kto chce zaprezentować swoje umiejętności oratorskie i dobrą pamięć, może wziąć udział w konkursie recytatorskim. Jego dwie edycje - dla klas 1 - 3 oraz 4 - 6 - są jednocześnie klasyfikacjami do konkursu Warszawska Syrenka. 

Wszystkie te wydarzenia zaburzają codzienną rutynę - a to przecież nie wszystko! Nasi uczniowie biorą udział w wielu zawodach sportowych i konkursach rozmaitego rodzaju - artystycznych, językowych, przedmiotowych, uczestniczą w życiu religijnym - w mszach świętych, rekolekcjach, roratach. Klasy przeprowadzają akcje charytatywne, goszczą ciekawych ludzi, wychodzą na wycieczki, warsztaty i spacery, odwiedzają muzea, teatry i kina. 

Te wydarzenia angażują nas bardzo mocno, budują wspólnotę w klasach i pozwalają poznać się dzieciom ze wszystkich roczników. Nasz kalendarz uzupełniają jeszcze imprezy, które przygotowujemy razem z Rodzicami - Piknik, Rodzinne Zawody Biegowe, Rodzinny Rajd Rowerowy, Kolędowanie, Rodzinny Bieg na Orientację i wreszcie specjalnie przygotowywany dla Rodziców - Dzień Rodzica

W zakładce "Po lekcjach i po pracy" można znaleźć propozycje dla wszystkich członków szkolnej społeczności. 

Zapraszamy!

Tydzień Teatralny

Każdy, kto trafi do naszej szkoły, raczej prędzej niż później zetknie się z TEATREM. 

Każdego roku mają u nas miejsce dwie duże imprezy teatralne, w ramach których uczniowie samodzielnie przygotowują przedstawienia. Na zakończenie pierwszego semestru, tuż przed feriami zimowymi, odbywa się Tydzień Teatralny, zaś w czerwcu przed końcem roku – Dzień Rodzica, podczas którego dzieci ze wszystkich klas wystawiają przed swoimi rodzicami przedstawienia w języku angielskim.

Nie jest to jedyny kontakt naszych uczniów z teatrem – nasi podopieczni brali udział w jaselkach i przedstawieniu Misterium Męki Pańskiej, na wielu lekcjach używana jest metoda dramy, niekiedy obchody rozmaitych świąt państwowych uświetniają występy teatralne, wychowawcy organizują wyjścia na spektakle w godzinach przedpołudniowych, zaś wieczorami wiele osób korzysta z oferty Klubu Łazików Teatralnych.

Klub, założony przez panią Joannę Jedlińską, jest inicjatywą godną szczególnej uwagi – zdołał oczarować teatrem nie tylko uczniów i nauczycieli, ale też ich rodziny i znajomych.

Tydzień Teatralny to swojego rodzaju coroczny festiwal, podczas którego każda z klas 4-6 wymyśla i przygotowuje swoje własne przedstawienie, a następnie odgrywa je przed swoimi kolegami i koleżankami z innych klas, również młodszych. Od poniedziałku do czwartku nie ma żadnych zwyczajnych lekcji, cała praca uczniów i opiekujących się nimi nauczycieli skoncentrowana jest na napisaniu scenariusza, uczeniu się ról, przygotowaniu scenografii, rekwizytów, muzyki i na niekończących się próbach - aby w końcu uwieńczyć ten wielki wysiłek występami, których poziom nie raz już nas wszystkich zadziwił.

Tematyka przedstawień jest w luźny sposób określona przez krótki tekst literacki, który ma stanowić dla nich inspirację. Czasem są to teksty bardzo trudne i wymagające głębszego zrozumienia, jak „Garby” Leszka Kołakowskiego (Tydzień Teatralny 2012) albo „Słoń” Sławomira Mrożka (2013), kiedy indziej -  powszechnie znane baśnie czy mity, które zapraszają do niesztampowego i nieoczekiwanego ich potraktowania. Niezwykła jest różnorodność tych przedstawień i zaproponowanych w nich konwencji stylistycznych. W jednym roku i na podstawie jednego i tego samego tekstu możemy zwykle zobaczyć i przezabawną komedię, i autentycznie poruszający dramat, i opowieść bajkową, i sztukę zawierającą współczesną tematykę społeczną a nawet polityczną, często przewija się motyw szkoły a także rodziny.

Przedstawienia oglądane są przez jury; w jego skład wchodzi zawsze pani Dyrektor i jakiś nauczyciel, ale często również osoby profesjonalnie związane z teatrem, np. rodzice naszych uczniów. Wybierają oni zwycięzców – od Grand Prix festiwalu poprzez rozmaite nagrody aktorskie, nagrody za scenografię, kostiumy, oprawę muzyczną itp. aż po nagrody w oryginalnych kategoriach wymyślonych przez jury specjalnie na tę okazję. Okazuje się bowiem zawsze, że elementów wartych zauważenia i wyróżnienia jest o wiele więcej, niż tradycyjnych kategorii.

Finał odbywa się zawsze we czwartek, natomiast w piątek klasy szóste jadą do naszego gimnazjum, aby być widzami podczas finału podobnego Tygodnia Teatralnego w wykonaniu starszych uczniów. 

Zielone szkoły

Co roku nasi uczniowie uczestniczą w dwóch kilkudniowych wyjazdach

 

We wrześniu organizowane są trzydniowe klasowe wycieczki krajoznawczo-integracyjne.

Klasy młodsze najczęściej odwiedzają położone w niedużej odległości od Warszawy gospodarstwa agroturystyczne i tam uczestniczą w rozmaitych zajęciach i zabawach.

Klasy czwarte tradycyjnie wyjeżdżają na Szlak Piastowski, a klasy piąte i szóste wyruszają w rozmaite regiony naszego kraju. W ostatnich latach piątoklasiści odkrywali tajemnice Gór Świętokrzyskich lub miasta Kopernika a nasi najstarsi uczniowie odwiedzali Kraków lub bawili się w szkole przetrwania w Janowie Lubelskim.

 

W czerwcu organizowany jest pięciodniowy wspólny wyjazd dla wszystkich uczniów naszej szkoły.

Wyjazdy te są okazją do pracy w międzyklasowych grupach tematycznych. Uczniowie mogą wybrać grupę, której program najbardziej odpowiada ich zainteresowaniom.

Zawsze wielu chętnych jest do grup: survivalowej, sportowo-turystycznej, etnograficznej oraz turystyczno-przyrodniczej. Każdy z naszych wyjazdów daje możliwość wypoczynku, zabawy i nauki w grupie przyjaciół. Podczas tych zielonych szkół w ostatnich latach odpoczywaliśmy w beskidzkiej Zawoi, na Mierzei Wiślanej w Junoszynie, w Kruklankach na Mazurach oraz w Jastrzębiej Górze.

 

W niektórych latach udawało się zorganizować wyjazdy zagraniczne grup językowych do Paryża i Berlina. W roku szkolnym 2012/2013 klasy trzecie wyjechały na Białą Szkołę do miejscowości Ząb.

 

Relacji i galerii zdjęć z zielonych szkół prosimy szukać w zakładce "Wydarzenia".