Rekrutacja na rok szkolny 2008/2009

Spotkanie rekrutacyjne dla rodziców dzieci, które rozpoczną naukę w pierwszej klasie wrześniu 2008 roku odbędzie się 6 lutego (środa) o 18.00 w budynku Szkoły Podstawowej nr 2 PR przy ul.Racławickiej 14.
Zapraszamy!

Z poprawną polszczyzną na co dzień 2007/2008

Dnia 25 lutego odbędzie się w naszej szkole I etap konkursu "Z poprawną polszczyzną na co dzień". Warunkiem uczestnictwa jest wpłata do piątku (11 stycznia) 8 zł. W klasach I – III pieniądze zbierają wychowawcy, a w IV – VI nauczyciele języka polskiego. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.poprawnapolszczyzna.pl lub u p. Edyty Żebrowskiej.

Wycieczka do TVP

W sobotę, 17 listopada, klasa druga była na wycieczce w Telewizji Polskiej. Po gmachu TVP oprowadzała nas pani Katarzyna Dowbor, która starała się pokazać wszystko, co najciekawsze. Byliśmy na planie programów „Domowe przedszkole” oraz „Ziarno”, gdzie podziwialiśmy ciężką pracę młodych aktorów. Nie wiedzieliśmy, że to, co oglądamy w telewizji wymaga pracy aż tylu osób!!! W charakteryzatorni mogliśmy przymierzać peruki, przyklejać wąsy i podziwiać się w lustrach. Dużo śmiechu wywołało oglądanie kostiumów oraz przeprowadzanie wywiadów w studiu sportowym. Pani Dorotka oraz uczniowie serdecznie dziękują rodzicom Kacperka za tę wspaniałą przygodę!

Obchody 11 listopada w naszej szkole

9 listopada w szkole obchodziliśmy Święto Odzyskania Niepodległości.

Klasy młodsze obejrzały spektakl o tematyce patriotycznej, przygotowany przez dzieci pod kierunkiem pani Niny Florczak.
Klasy starsze wzięły natomiast udział w konkursie historycznym. Wszystkie dzieci wypełniły test, którego pytania dotyczyły wydarzeń i osób bezpośrednio związanych z dniem 11 listopada 1918 roku.

We wtorek na apelu ogłoszono wyniki konkursu:

VI miejsce - klasa 5
V miejsce - klasa 5m
IV miejsce - klasa 6m
III miejsce - klasa 4 - 74% poprawnych odpowiedzi
II miejsce - klasa 6 - 87% poprawnych odpowiedzi
I miejsce klasa 4m - aż 92% poprawnych odpowiedzi

Zwycięzcy w nagrodę 21 listopada wyjdą na cały dzień ze szkoły - najpierw zwiedzą wystawę poświęconą marszałkowi Piłsudskiemu w Muzeum Wojska Polskiego, a potem obejrzą wybrany przez siebie film w kinie.

Gratulujemy!

Uniwersytet Dzieci

Szanowni Państwo, w Warszawie ruszył Uniwersytet dla dzieci.

Obecnie około 500 dzieci uczestniczy w zajęciach tego Uniwersytetu w Krakowie. Dzieci uczestniczą w wykładach, zasiadając na salach wykładowych krakowskich uczelni, oraz w warsztatach, prowadzonych przez naukowców i artystów.
Wkrótce dołączy do nich 300 dzieci w Warszawie.

Pierwszy wykład odbył się 17 listopada. Dzieci mogły sie dowiedzieć dlaczego Słońce jest gorące, kiedy będzie można spędzić wakacje na Księżycu, jak powstał wszechświat... Zajęcia prowadził astronom, profesor Stanisław Bajtlik.

W jaki sposób można wziąć udział w wykładach?
Aby uczestniczyć w zajęciach Uniwersytetu, trzeba zarezerwować miejsce za pomocą formularza rejestracyjnego na stronie www.ud.edu.pl
Organizatorzy zapraszają wszystkie dzieci w wieku 7-12 lat.

Ciasteczka dla nauczycieli

W niedzielę 13.10.07 uczniowie klasy drugiej zebrali się w domach i z pomocą rodziców szykowali niespodziankę dla nauczycieli z okazji ich święta. W poniedziałek wszyscy nauczyciele zostali poczęstowani przepysznymi ciasteczkami upieczonymi przez dzieci. Pani Dorotka, wychowawca klasy, serdecznie dziękuje za piękne, słodkie serce (widoczne na zdjęciu grupowym) oraz za małe ciasteczka w formie gwiazdek, zwierzątek i serduszek. Mieliśmy w szkole bardzo słodki dzień.

Jesienna szkoła – klasy I i II

W tym roku klasy 1 i 2 były na jesiennej szkole na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Pogoda służyła podziwianiu krajobrazów – a było co podziwiać. Ojcowski Park Narodowy zachwycił nas grotami, skałkami w niesamowitych kształtach – np. Maczugą Herkulesa. Przenieśliśmy się w dawny świat dzięki legendom wysłuchanym w Grocie Łokietka oraz w licznych ruinach zamków. Z przyjemnością przebywaliśmy na terenie naszego pensjonatu, gdzie o zmroku udało nam się znaleźć sporo maślaków. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy.

Zielona szkoła – klasy I i II

Szkoła jesienna 5M

W tym roku nasza klasa wybrała jako cel szkoły jesiennej Góry Świętokrzyskie. Już pierwszego dnia zawitaliśmy do Chęcin, gdzie zwiedziliśmy tamtejszy zamek. Każdy z nas mógł poczuć jak to jest być zakutym w dyby. Jeszcze tego samego dnia w drodze na Górę Św. Katarzyny zwiedziliśmy Muzeum Wsi Kieleckiej, gdzie między innymi zobaczyliśmy ówczesną lodówkę oraz dowiedzieliśmy się w jaki sposób można było wyprodukować na miejscu, od ręki, wodę gazowaną. Będąc w Górach Świętokrzyskich nie mogliśmy nie podziwiać Jaskini Raj. Był to prawdziwy pokarm dla naszej wyobraźni, podświetlane przez panią przewodnik stalaktyty i stalagmity zamieniały się w żaby i inne stworzenia.

Kolejny dzień spędziliśmy na nogach, pokonaliśmy pieszo 19 kilometrów idąc wzdłuż Pasma Łysogór ze Świętej Katarzyny na Łysicę, a potem na sam Święty Krzyż, gdzie jeden z zakonników Zakonu Misjonarzy Oblatów przedstawił nam historię tamtejszego Kościoła. Będąc w Krzemionkach Opatowskich zwiedziliśmy kopalnię krzemienia pasiastego, lepiliśmy z gliny naczynia i strzelaliśmy z łuku- zwycięzca dostał w nagrodę prawdziwy krzemień pasiasty. Ostatnim przystankiem był Bałtów i tamtejszy Park Jurajski, który dał nam niepowtarzalną okazje do zabłyśnięcia wiedzą o dinozaurach. Przewodnik zdradził nam wiele tajemnic dotyczących faktycznych rozmiarów i ubarwienia bohaterów prahistorii. Mieliśmy szansę zweryfikować swoją dotychczasową wiedzę i nabrać dystansu do kolorowych publikacji poruszających temat dinozaurów. Jeszcze dobrze nie wróciliśmy do Warszawy a już zastanawialiśmy się nad naszym następnym wspólnym wyjazdem

6M w Toruniu

Byliśmy na szkole jesiennej w Toruniu. W Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie pod Toruniem pisaliśmy gęsim piórem, czerpaliśmy papier i obsługiwaliśmy dawną maszynę drukarską.

Zwiedzaliśmy Stare Miasto i poznaliśmy legendy związane ze słynnymi toruńskimi piernikami. Sprawdzaliśmy pod Krzywą Wieżą, kto z nas prowadzi prawe życie. W ruinach zamku krzyżackiego odkryliśmy straszną prawdę o tym, czym było Gdanisko.
W planetarium mieliśmy przyjemność obejrzeć seans o budowie wszechświata, a potem, w orbitarium, wykonywaliśmy przeróżne doświadczenia: sprawdzaliśmy naszą wagę na Marsie, obsługiwaliśmy sprzęt astronautów, siłacze podnosili litr soku na Słońcu.
Po dawce doświadczeń naukowych z przyjemnością oddaliśmy się obserwowaniu zwierząt w ogrodzie zoobotanicznym. Największe zainteresowanie wzbudziła oślica...
Wieczorową porą udaliśmy się na zwiedzanie Fortu IV, jednego z kilkunastu mających bronić miasta w czasach pruskich.
W piernikowym mieście znaleźliśmy także czas na własnoręczne wykonanie korzennych pyszności. Pod okiem czarownicy i mistrza przygotowaliśmy pierniki, jak się patrzy!
Zwiedziliśmy także dom Mikołaja Kopernika.
Oglądaliśmy również panoramę miasta ze statku podczas rejsu po Wiśle, która wcale nie płynie tam z południa na północ. Z zupełnie innej perspektywy widzieliśmy miasto z wysoka - z wieży ratuszowej.
Poza tym objadaliśmy się piernikami, głaskaliśmy psa Pana Filutka, opisywaliśmy piękne kamienice i szukaliśmy śladów Ks. J. Twardowskiego w staromiejskich księgarniach.

Nadanie imienia szkole

20060924

W sobotę 13 października odbędzie się uroczystość nadania szkole imienia ks. Jana Twardowskiego.

Spotykamy się w kościele św. Michała o godz. 10.00. Ze względu na szczególny charakter uroczystości, na Mszę Świętą dzieci przychodzą ubrane na galowo. Po mszy serdecznie zapraszamy na piknik.

Szkoła jesienna klasy 2m

Czuliśmy się jak książęta mieszkając w luksusowym pensjonacie położnym u stóp średniowiecznego zamku w Bobolicach - jednego z wielu, jakie mogliśmy zobaczyć na Szlaku Orlich Gniazd. Ponieważ aura nam sprzyjała, w czasie naszych wypraw mogliśmy podziwiać piękno wapiennego świata. Słońce odbijające się od połyskliwych, białych, skalnych ostańców, ruin budowli, tu i ówdzie odsłoniętych ścian i kontrastujące z tym jurajskim krajobrazem ubarwione jesienią drzewa dostarczyły nam niezapomnianych widoków. Mieliśmy wiele szczęścia, bo nieopodal miejsca naszego zakwaterowania na usypanej z wapiennych bloków pryzmie bloków, które służyły do renowacji zamku, znaleźliśmy mnóstwo świetnie zachowanych, dość pokaźnych rozmiarów odcisków amonitów. W ruch poszły pędzelki i szczoteczki, którymi oczyszczaliśmy nasze znaleziska. Byliśmy tak zafascynowani, że poszukiwania nasze trwały nawet o zmierzchu. W świetle latarek snuliśmy przypuszczenia do którego ze stworzeń mogły należeć skamieniałe szczątki, a wyobraźnia podsuwała nam pełne tajemnic historie.

Poznaliśmy zarówno dzieje tworzenia się osadowych skał, które dziś są taką ozdobą Jury Krakowsko - Częstochowskiej jak i ich właściwości. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Jaskinia Łokietka, w której wedle legendy ukrywał się sam król.

Do Warszawy odjeżdżaliśmy z postanowieniem powrotu w te śliczne zakątki naszego kraju.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Europejski Dzień Języków 2007

W poniedziałek 24 września 2007 r. odbył się Europejski Dzień Języków. W tym roku w centrum naszej uwagi były kraje basenu Morza Bałtyckiego. Młodsze klasy wykonywały flagi państw nadbałtyckich, wspólnie malowały i wyklejały Bałtyk oraz były jurorami w konkursie klas starszych. Klasy 4-6 przygotowały prezentacje poszczególnych krajów. W każdej klasie była wystawa przygotowana przez starszych specjalnie dla młodszych. Dzięki niej młodsi poznali nazwy krajów i ich stolice a także mogli sprobować różnych smakołyków i pobawić się. Maluchy po obejrzeniu wszystkich sześciu prezentacji głosowali na najlepszą.

Klasy starsze miały przydzielone zadania. Prezentowały następujące kraje:

kl.4 - Litwę

kl.4m - Szwecję

kl.5 - Danię

kl.5m - Finlandię

kl.6 - Estonię

Kl.6m - Łotwę

(nie uwzględniliśmy Niemiec ponieważ zeszłoroczny Dzień Europejski zawierał dużo informacji na temat tego kraju).

Klasy czwarte na Piastowskim Szlaku

Wróciliśmy z trzydniowego objazdu naukowego.

Udało nam się zwiedzić Muzeum Początków Państwa Polskiego i Katedrę w Gnieźnie.

Poznaliśmy urok zabytkowej kolejki wąskotorowej podczas zwiedzania muzeum w Wenecji, i podczas podróży taką kolejką do Biskupina.

Na Festynie Archeologicznym podziwialiśmy różne pradziejowe rzemiosła, walki wojów, dawną muzykę i tańce. Próbowaliśmy podpłomyków (bez konserwantów). Chłopcy walczyli na miecze z wojami, a dziewczęta lepiły ozbobne paciorki. Strzelaliśmy z łuku i kuszy. Nie sposób wymienić wszystkiego.

Wielkie wrażenie zrobiły na nas zabytki romańskie w Strzelnie. W jednej tylko świątyni jest więcej świętych relikwi niż w wielu miastach! Tylko w Krakowie (całym mieście) jest ich wiecej. W kościele-rotundzie św. Prokopa dziewczyny modliły się do patrona świątyni:

"Święty Prokopie,
daj nam po chłopie.
Może być kulawy,
o jednym oku,
byle w tym roku."

Warto odwiedzić te miejsca. A Biskupin - koniecznie w dniach Festynu Archeologicznego.

Spotkanie formacyjne w Podkowie Leśnej

Szanowni Państwo!

W sobotę 15 września, zgodnie ze zwyczajem Szkół Przymierza Rodzin, odbędzie się w Podkowie Leśnej spotkanie Rodziców i uczniów klas pierwszych naszej szkoły z panią Izabelą Dzieduszycką i panem Adamem Pietrzakiem z Prezydium Stowarzyszenia Przymierze Rodzin.

Miejsce spotkania

Podkowa Leśna
Ul. Jeża 18/22
Dom Przymierza Rodzin

Spotkanie rozpocznie się o 10.00 i potrwa do 14.00.

Plan dnia
10.00 - 10.15 zbiórka
10.15 - 10.45 Msza Święta
11.00 12.30 - spotkanie Rodziców z p. Izabelą Dzieduszycką i p. Adamem Pietrzakiem; (dzieci mają w tym czasie zajęcia z wychowawcami).
12.30 - 12.45 przygotowanie podwieczorku
12.45 - 13.30 wspólny posiłek
13.30 - 14.00 porządki

Prosimy Rodziców o przywiezienie:
- 15 zł od rodziny (na rzecz Domu Przymierza Rodzin)
- napojów (sok, woda - jeden karton/butelka), ciasta lub ciasteczek, paluszków, cukierków itp. - do przygotowania wspólnego podwieczorku.

Dyrektor Szkoły

Utrudnienia w ruchu - remonty ulic niedaleko szkoły

Drodzy Rodzice!

W okolicach naszej szkoły prowadzone są roboty drogowe, związane z remontem ulicy Puławskiej. Puławska - w stronę Piaseczna - jest zamknięta od ulicy Racławickiej. Cały ruch jest skierowany Racławicką do Kazimierzowskiej; Kazimierzowska jest teraz jednokierunkowa i można nią jeździć tylko w kierunku Ursynowa; bardzo trudno jest też jeździć Dolną w stronę Racławickiej.

Do szkoły lepiej dojeżdżać od strony Alej Niepodległości - można skręcić w Racławicką lub inną ulicę w okolicach naszej szkoły. Bardzo trudno znaleźć miejsce do parkowania!

Pamiętajcie Państwo o tym, planując dowożenie dziecka do szkoły na 8.15.

Rozpoczęcie roku szkolnego 2007/2008

Zapraszam na Mszę Świętą, rozpoczynającą nowy rok szkolny 2007/08 do kościoła św. Michała Archanioła przy ulicy Puławskiej, w poniedziałek 3 września o godzinie 10.00.

Po mszy dzieci spotykają się w swoich klasach z wychowawcami.

Lekcje rozpoczną się od wtorku 4 września.