Uroki Kawęczyna uroczej 2M

2017 09 20 22 jesienna 2M 007

Klasa 2M odkrywała uroki podwarszawskiego Kawęczyna.

Bawiliśmy się świetnie na przekór pogodzie, która nas nie rozpieszczała. Były  podchody, zwiedzanie skansenu, lepienie garnków i mnóstwo zabaw, które pokazały, że z nas wielcy siłacze. Ten wyjazd pomógł nam odkryć w czym jesteśmy świetni.

Terrae motor Solis caelique stator - 3MK na jesiennej szkole

Te tajemnicze słowa towarzyszyły 3MK w Toruniu, mieście tajemnic i niespodzianek. Najpierw wybraliśmy się w cudowną podróż, odkrywaliśmy tajemnice Ziemi, potem - kosmosu. Poznaliśmy dokonania najsławniejszego torunianina - Mikołaja Kopernika. Chwila prawdy czekała nas pod Krzywą Wieżą, nagle przypominały nam się dawne kłamstewka, to przez nie dane nam było utrzymać się przy ścianie wieży tak krzywej, jak grzech krzyżaka...
Poznaliśmy historię dzwonu Tuba Dei i flisaka, co zaczarował żaby. Wybróbowaliśmy, jak działają maszyny oblężnicze w pozostałościach dawnego zamku krzyżackiego, pobaliśmy się w sali strachu i odkryliśmy, co bracia zakonni robili w gdanisku. Po zmroku widowisko "Komturia" uzmysłowiło nam, skąd się w Polsce wzięli bracia Zakonu Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie i jakie były ich losy przez wieki.
Następnego dnia spędziliśmy przedpołudnie w Młynie Wiedzy, robiąc doświadczenia, próby, symulacje, animacje. Potem zajęliśmy się piernikami - przygotowaniem własnych, poznaniem historii największej fabryki w mieście, a podczas zwiedzania pogryzaliśmy katarzynki.
Naszą wiedzę zweryfikowaliśmy przed wyjazdem w Domu Legend Toruńskich. Było dużo śmiechu i zabawy, troszkę strachu. Na koniec szkoły jesiennej w Domu Eskenów podsumowaliśmy naszą wiedzę o Ziemi Chełmińskiej.

Jesienna szkoła z 2t i 3MA - Smardzewice 2017

Nasze dwie klasy spędziły jesienną szkołę w towarzystwie natury, piękna i przygody.2017 09 20 22 jesienne 2Ti3MA 002
Każdego dnia czekały na nas nowe atrakcje.

W dniu Przyrodniczym zwiedzaliśmy średniowieczne Opactwo Cystersów. Później w lesie budowaliśmy szłas, zbieraliśmy grzyby i parzyliśmy napar z ziół w specjalnym czajniku turustycznym. Po południu poznawaliśmy cuda przyrody i zamieniliśmy się w aktorów przedstawiających historię Matki Natury.

W dniu Sportu i Sztuki wykonywaliśmy kolorowe piłeczki techniką filcowania. Poszliśmy na wycieczkę nad Zalew Sulejowski, graliśmy w grę Wikingów i kręgle fińskie. Po południu tworzyliśmy scenariusze i scenografię do teatrzyku japońskiego kamishibai.

W dniu Młodego Podróżnika przyjechaliśmy do leśniczówki, która jest szpitalem leśnych zwierząt. Poznaliśmy historię dzikich pacjętów i zaprzyjaźniliśmy się z łanią. Tego dnia zwiedzaliśmy także zamek Kazimierza Wielkiego w Inowłodzu. Tam pewna koza chciała z nami wracać do Warszawy. Jednak wróciliśmy sami. :)

wycieczka klas 4M i 4T Szlakiem Piastowskim

2017 09 20 22 jesienne 4Mi4T piastowski 002Oblężeniem Mysiej Wieży w Kruszwicy rozpoczęła się trzydniowa wycieczka klas 4M i 4T Szlakiem Piastowskim.
Trzydzieści pięć par małych, ale sprawnych nóg szybko pokonało ponad sto dwadzieścia drewnianych stopni wiodących na szczyt budowli, skąd rozciągał się bajeczny widok na Jezioro Gopło i… Cukrownię Kruszwica. W tym roku na wieży dokuczały nam paskudne owady i nieprzyjemny zapach.  Spod ruin zamku malowniczymi i krętymi drogami dotarliśmy do Strzelna, gdzie zadumaliśmy się nad ludzkimi cnotami i przywarami (uwiecznionymi w kamieniu), niektórzy wznieśli (poparte drobnym finansowym zadatkiem) prośby do Św. Prokopa „o dobrego chłopa”, Wszyscy wyjechaliśmy w dalszą drogę bogatsi o wiedzę na temat głównych cech i elementów architektury romańskiej. Późnym popołudniem dotarliśmy do Ośrodka Relaks w Oćwiece, gdzie przywitały nas biegające po terenie świnie chińskie.

PROPOZYCJE KÓŁEK ZAINTERESOWAŃ - 1 SEMESTR

Zapraszamy do zapoznania się z propozycjami kółek na nadchodzący semestr.

Kółka mogą ruszyć, jeśli zapisze się na nie 8 osób.